Vill du köpa tidningen kan

2009-12-07

Tredje gången gillt för detta amatörutgivna magasin nu då. Med layouten har det inte hänt så mycket, redaktionen har lärt sig av sina misstag och det ser riktigt bra ut. Pappret är av fin kvalitet och det som är nytt för detta nummer är att det är tryckt ”på riktigt” så att säga. Det gör att det känns ännu bättre än tidigare och bidrar helt klart till helhetsupplevelsen.

Innehållmässigt har jag inget att klaga på och man har recenserat blandade kategorier av filmer, både nytt och gammalt. Och eftersom vi på Fanatisk Film recenserat en hel del av titlarna här på sajten också: Zipang, Arkusan Martinsson, Chainsaw Cheerleaders, Lifterskan och House of Orphans för att nämna några, kan jag konstatera att jag håller med i deras bedömningar i väldigt stor utsträckning. Det känns överlag genomarbetat även om de flesta recensionerna är i miniformat. Långt har man förstås kommit sedan de första staplande stegen men finge jag önska skulle nog ännu mer utförlighet hamna på önskelistan. Förresten skulle jag heller inte tacka nej till en något utförligare innehållsförteckning, så att man redan där kan se och bläddra fram till just den film man vill läsa om.

"det bästa och mest påkostade numret"

Självklart är de stora rubrikerna uppräknade i den innehållsförteckning som finns och det ägnas en hel del tid åt Fantastisk Film Festival i Lund. Under denna rubrik samsas både intervjuer med Enzo G. Castellari och Jake West. som jag för övrigt träffade under samma festival några år tidigare i samband med hans film Razor Blade Smile som jag genast fattade tycke för men det är en annan historia, och recensioner av filmer visade på festivalen.

Det är överlag mer reklam än vad jag minns från föregående nummer, men det är inget som gör så mycket. Den smälter väl in i helheten på ett sätt som gör att man inte tänker på den eller tar den för en del av innehållet om ni förstår vad jag menar. Det är motiverad reklam helt enkelt och troligen ett måste för att balansera utgifterna som det faktiskt kostar att göra en tidning av den här kvaliteten med intäkterna.

På alla sätt det bästa och mest påkostade numret så långt och den läckraste sidan 3 flickan också – Laura Gemser!

Gory-Glory Magazine
Nr 3